Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Hieronder staan de meest gestelde vragen. Mocht je vraag er niet tussen staan, neem dan gerust contact op via e-mail, chat of telefoon.

  1. Wat maakt jullie verzwaringsdeken anders dan de rest?
  2. Hoe bepaal ik het gewicht van mijn verzwaringsdeken?
  3. Wie kan gebruik maken van verzwaringsdekens?
  4. Is een verzwaringsdeken niet (snel) te warm?
  5. Moet ik nog een ander deken of laken gebruiken bij mijn verzwaringsdeken?
  6. Kan ik de vulling horen bij beweging?
  7. Waar zit het waslabel van de hoezen?
  8. Waar kan ik een Calmzy verzwaringsdeken kopen?
  9. Kan ik mijn verzwaringsdeken met iemand delen?
  10. Verkopen jullie ook tweepersoons verzwaringsdekens?
  11. Mijn bed is 0.9 m x 2.1 m, hebben jullie ook een ander formaat dan 1.5 m x 2.0 m?
  12. Kunnen de verzwaringsdekens gewassen worden in de wasmachine?
  13. Is een Calmzy verzwaringsdeken geschikt voor de droger?
  14. Als ik vandaag bestel, heb ik het dan morgen in huis?
  15. Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
  16. Ik heb een bestelling geplaatst maar geen bevestiging ontvangen?
  17. Mijn bestelling is verstuurd, maar ik heb geen track en trace code ontvangen?
  18. Is het mogelijk om een verzwaringsdeken vergoed te krijgen?
  19. Kan ik de verzwaringsdeken testen in jullie winkel of showroom?
  20. Hebben jullie ook een proefperiode waarin ik een verzwaringsdeken kan proberen?
  21. Ik heb een verzwaringsdeken gewicht besteld, maar ik wil graag ruilen naar een zwaarder gewicht, kan dat?
  22. Kan ik mijn Calmzy retour sturen?
  23. Ik heb gelezen dat ik de verzwaringsdeken binnen 30 dagen mag retourneren, betekend dat ongebruikt?

V: Wat maakt jullie verzwaringsdeken anders dan de rest?

Calmzy heeft als fundering onder het bedrijf twee belangrijke factoren: kwaliteit en service. 

Service : Wij vertellen iets omdat wij het zelf ervaren hebben, omdat wij zelf onder een Calmzy slapen, omdat Calmzy ontstaan is uit eigen noodzaak. Advies komt uit het hart en niet uit het brein. We willen het beste voor onze klanten. Dit uit zich in uitgebreide service zowel voor als ook tijdens en na de bestelling. Neem contact op via de livechat, per telefoon of via de mail. Antwoord ontvang je gegarandeerd altijd.

Kwaliteit : Wij verkopen niet zomaar snel iets. Wij verkopen de beste kwaliteit verzwaringsdekens die er te krijgen zijn op de markt. Alle verzwaringsdekens van Calmzy hebben het correcte gewicht, perfecte stiksels, 7 lagen en de beste kwaliteit vulling. Calmzy’s hebben een perfecte afwerking en er wordt geselecteerd op de beste materialen katoen, minky en polyester. Dit doen we zodat we de gezondheid van de klant veilig stellen en een optimaal gebruik en resultaat kunnen garanderen.

V: Hoe bepaal ik het gewicht van mijn verzwaringsdeken?

A: Het juiste gewicht van een verzwaringsdeken is voor iedereen anders. Het is belangrijk dat het juiste gewicht gekozen wordt, voor een optimaal effect van diepe druk stimulatie. Wij adviseren een verzwaringsdeken te kopen die ongeveer 10% van je eigen lichaamsgewicht bedraagt. Lees hier meer over het kiezen van het juiste verzwaringsdeken gewicht.

V: Wie kan gebruik maken van verzwaringsdekens?

A: Iedereen kan gebruik maken van een Calmzy verzwaringsdeken. Met het formaat en gewicht wat we momenteel aanbieden is het echter niet geschikt voor baby’s en kleine kinderen. Een verzwaringsdeken heeft een positief effect op mensen die leiden aan bepaalde stoornissen zoals ADHD, autisme en depressie, maar ook mensen die problemen hebben met slapen, leiden aan slapeloosheid of stress.

V: Is een verzwaringsdeken niet (snel) te warm?

A: Dat is een hele subjectieve vraag. Over het algemeen is de temperatuur onder de verzwaringsdeken van Calmzy neutraal. De Calmzy is gemaakt van 100 % katoen. Katoen heeft een open vezel en geeft de warmte goed af. Daarnaast neemt het vocht goed op. Met het wisselen van de hoezen kun je aanpassen aan de seizoenen.

V: Moet ik nog een ander deken of laken gebruiken bij mijn verzwaringsdeken?

A: Een verzwaringsdeken van Calmzy is altijd een vervanging van je huidige deken. Het gewicht moet in direct contact met het lichaam staan. Gebruik ook verzwaringsdeken hoezen, op deze manier blijft het gewicht goed verdeeld en gaat het niet verschuiven.

V: Kan ik de vulling horen bij beweging?

A: Wij hebben de vulling geselecteerd op veiligheid, gezondheid en gebruiksgemak. Wij hebben gekozen voor glaszand van de meest fijne kwaliteit. Dit is geruisloos, geurloos en niet giftig. Je hoort dus verder geen geluid.

V: Waar zit het waslabel van de hoezen?

A: Het waslabel van de hoezen is kun je vinden aan de binnenkant, ter hoogte van waar het Calmzy label aan de buitenkant zit.

V: Waar kan ik een Calmzy verzwaringsdeken kopen?

A: Je kunt Calmzy verzwaringsdekens kopen via onze Calmzy webshop.

V: Kan ik mijn verzwaringsdeken met iemand delen?

A: Calmzy verzwaringsdekens zijn gemaakt voor 1 persoon. Een optimaal effect wordt bereikt wanneer 1 persoon gebruik maakt van een Calmzy verzwaringsdeken. Het wordt aangeraden om voor twee personen, twee verzwaringsdekens te bestellen.

V: Verkopen jullie ook tweepersoons verzwaringsdekens?

A: Nee. Wij verkopen geen tweepersoons verzwaringsdekens. De reden is dat een verzwaringsdekens het meest optimale effect heeft als het gewicht van een verzwaringsdeken is afgestemd op het lichaamsgewicht. Het lichaamsgewicht is voor iedereen anders en daarom hebben wij gekozen om geen tweepersoons dekens in ons assortiment op te nemen.

V: Mijn bed is 0.9 m x 2.1 m, hebben jullie ook een ander formaat dan 1.5 m x 2.0 m?

A: Wij vinden het belangrijker dat je goed slaapt, dan het er mooi uitziet op bed. Wij hebben bij het selecteren van het verzwaringsdeken formaat niet gekeken naar formaten van bedden. Wat voor ons belangrijk is, is dat het lichaam optimaal en in zijn geheel bedekt wordt door het gewicht. Ook wanneer je beweegt of woelt in bed. 1.5 m x 2.0 m is wat ons betreft het meest optimale formaat om in de praktijk de beste slaap te krijgen met een verzwaringsdeken.

V: Kunnen de verzwaringsdekens gewassen worden in de wasmachine?

A: Nee. We adviseren om de verzwaringsdeken altijd met de hand uit te wassen waar nodig. Lees hier hoe je een verzwaringsdeken met de hand wast. Verzwaringsdekens worden nog zwaarder als ze door en door nat zijn. Dit kan slechte gevolgen hebben voor de wasmachine, maar ook voor de verzwaringsdeken. Calmzy hoezen kunnen wel gewoon in de wasmachine.

V: Is een Calmzy verzwaringsdeken geschikt voor de droger?

A: Nee, een Calmzy verzwaringsdeken is niet geschikt voor een droger. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een Calmzy het beste kunt drogen.

V: Als ik vandaag bestel, heb ik het dan morgen in huis?

A: Als je vandaag voor 22:59 uur besteld, wordt de bestelling vandaag nog verzonden (behalve op zaterdag). Het pakket wordt door PostNL dan de volgende dag geleverd. Het kan weleens voorkomen dat PostNL vertragingen heeft. Informatie hierover kun je dan terug vinden in de track en trace die we je gestuurd hebben.

V: Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

A: Wij verzenden alle bestellingen met PostNL. Wanneer de bestelling verzonden is, ontvang je een track en trace waarmee je de bestelling kan volgen.

V: Ik heb een bestelling geplaatst maar geen bevestiging ontvangen?

A: Dit gebeurd helaas af en toe wel eens. 10/10 klanten die geen bevestiging hebben ontvangen, vinden de bevestiging in de spamfolder. Wij versturen altijd automatisch een bevestiging per mail wanneer je bestelling betaald en ontvangen is.

V: Mijn bestelling is verstuurd, maar ik heb geen track en trace code ontvangen?

A: Dit gebeurd helaas af en toe wel eens. Wij versturen altijd automatisch een track en trace per mail wanneer je bestelling verzonden is. Het kan gebeuren dat het in de spamfolder terecht is gekomen. Echt geen track en trace ontvangen? Stuur dan een email naar info@calmzy.nl met je bestelnummer, dan sturen we alsnog de track en trace zo snel mogelijk door.

V: Is het mogelijk om een verzwaringsdeken vergoed te krijgen?

A: Nee. Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om een verzwaringsdeken vergoed te krijgen van de zorgverzekering. Wij doen ons uiterste om dit wel in de toekomst voor elkaar te krijgen.

V: Kan ik de verzwaringsdeken testen in jullie winkel of showroom?

A: Nee. Wij zijn een online webwinkel. Op dit moment is het nog niet mogelijk om een verzwaringsdeken van Calmzy te testen in de winkel of showroom. Heb je advies nodig? Kijk naar de reviews van andere klanten of neem contact met ons op via livechat, email of per telefoon.

V: Hebben jullie ook een proefperiode waarin ik een verzwaringsdeken kan proberen?

A: Met een verzwaringsdeken van Calmzy slaap je nooit meer hetzelfde. Heb je toch hetzelfde geslapen? Dan heb je 30 dagen de tijd om de bestelling terug te sturen. Je zou dit dus kunnen zien als een proefperiode.

V: Ik heb een verzwaringsdeken gewicht besteld, maar ik wil graag ruilen naar een zwaarder gewicht, kan dat?

A: Ja, dat kan. Echter is uit onze ervaring gebleken dat klanten die ruilen bijna altijd terug ruilen naar hun originele gewicht. Houd je daarom echt aan de adviezen die gegeven worden voor het meest optimale effect. Klanten die ruilen naar een te zwaar gewicht ervaren een drukkend, benauwd, opgesloten en oncomfortabel gevoel.

V: Kan ik mijn Calmzy retour sturen?

A: Dat is mogelijk. Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling. Het product moet origineel (dus niet beschadigd of kapot), compleet en in originele verpakking geretourneerd worden, mag geen haar of andere menselijk materiaal bevatten en moet in originele en onbeschadigde staat zijn. Kosten voor het retourneren zijn voor de klant. Voordat je het pakket retourneert, dien je contact op te nemen met ons. Daarvoor kun je een mail sturen naar: info@calmzy.nl.

V: Ik heb gelezen dat ik de verzwaringsdeken binnen 30 dagen mag retourneren, betekend dat ongebruikt?

A: Nee. Dat betekend niet ongebruikt. Je kunt natuurlijk de deken proberen en eronder slapen. Echter omdat het om hygiëne producten gaat, zitten aan het retourneren van het product wel retourvoorwaarden verbonden. Wij beoordelen alle retouren op deze voorwaarden (zie hierboven) en beslissen op basis daarvan of het volledige aankoopbedrag terug betaald wordt.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? Neem contact met ons op via telefoon, chat of email. Wij staan je graag te woord!